fredag 30. mars 2012

Maling på spray

Hvis man skal male noe som har masse kroker og kriker hvor det kan være vanskelig å komme til kan Quick spraylakk virkelig anbefales. Det er superenkelt å spraye på and That's it! Ingen pensler som må vaskes etter bruk eller noe...

Da lokale Jernia ble lagt ned og hadde 50% rabatt på hele butikken hamstret jeg flere av disse. Masse knallfarger i både rødt, blått, grønt, gult. Er nok endel ting på barnas rom, som skal få overhaling etterhvert med disse fargene.







Storebror's maling har jeg rammet inn og tapet med washi-tape. Ramma var opprinnelig svart, men sprayet med hvit quick. Kunne sikkert dekket over enda bedre med mer spraying, men syntes det var fint når det ble litt "gjennomsiktig". Husk bare 2 ting hvis du tenker å gjøre dette:

1. Gjør det for all del UTENDØRS. Den lukter mye!
2. Den spruter en god del utenfor. Så dekk over med plast eller avispapir i god omkrets rundt







Synes malte bokser og potter er så fint. Og for tiden er det mye pastellfarger som går igjen i mitt hus. Er hovedsakelig kjøkkenet som har blitt offer for mine pastellutskeielser, he he! Kan fort bli litt for mye, så prøver å begrense det i resten av huset. Denne blomsterpotta og  boksene er malt med restemaling.




Hadde jeg hatt spray i disse fargene hadde det vært et supert alternativ. Jeg vet nemlig om en butikk i Oslo som blander lakkspray i ønsket farge....og dit skal jeg VELDIG snart! Da blir det nok et par spraybokser med mintgrønn og lyserosa, tenker jeg :)

På tide med en spasertur ut i sola igjen. Snaaaart helg, yohoo!!!

Ha en strålende fredag og helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...